Verzend- en retourbeleid

VERZENDMETHODE

Verzending zal gedaan worden via DHL of DPD. Het pakket wordt naar uw postadres verzonden, tenzij u in de aanvullende opmerkingen aan heeft gegeven het liever op een pakketpunt op te halen. Uw pakket zit in een retourdoos. Dat houdt in dat u dezelfde doos gebruikt om de geleverde artikelen na verloop van uw huurperiode weer terug te zenden.
Is de doos beschadigd of heeft u deze toch weggegooid? Dan bent u zelf verantwoordelijk voor vervanging. Het pakket mag niet in een zak of tas teruggestuurd worden, enkel in een kartonnen doos. Dit i.v.m. de lekgevoeligheid van de producten bij beschadiging.

KOSTEN

Alle verzend- en retourkosten vallen voor de rekening van BamBooBum, tenzij u uw bestelling minder dan 2 weken voor de leveringsdatum annuleert en we dus het verzendlabel al aangemaakt hebben. Dan zullen we de verzendkosten op u verhalen.

LEVERING VAN HET GEHUURDE EN EIGEN RISICO

Indien BamBooBum het Gehuurde niet binnen dertig dagen kan leveren, dan stellen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.

Op het moment dat het Gehuurde is geleverd, gaat het risico hiervan over op u.

EINDE OVEREENKOMST

U kan de Overeenkomst te allen tijde opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand.

U dient de Overeenkomst per E-mail op te zeggen.

Het Gehuurde dient uiterlijk op de Einddatum van de Overeenkomst ter verzending te worden aangeboden bij een postbedrijf. BamBooBum stuurt u tijdig een retourlabel.
Indien het Gehuurde niet-tijdig ter verzending wordt aangeboden, kan u een naheffing ontvangen van 50% van het maandbedrag.

In geval van opzegging van de Overeenkomst gedurende of halverwege een maand waarvoor u al heeft betaald, betaalt BamBooBum het reeds betaalde bedrag voor die maand niet terug. Tenzij het Gehuurde nog niet verzonden was en er nog geen verzendkosten gemaakt zijn. In dat geval kan het volledige bedrag teruggestort worden. In geval van annulering wanneer verzendkosten al gemaakt zijn wordt het bedrag van de verzendkosten eerst in mindering gebracht.

MELDEN VAN GEBREKEN EN SCHADE NA ONTVANGST

BamBooBum levert het Gehuurde schoon, goed onderhouden en voor zover kenbaar is of zou moeten zijn, in technisch goede staat af.
U ontvangt op het moment van levering het Gehuurde zonder beschadigingen.

Let op: U dient het Gehuurde direct na levering te controleren en zich ervan te vergewissen of het Gehuurde schoon en zonder gebreken is. Klachten van de Huurder met betrekking tot het Gehuurde dienen per E-mail te worden gemeld binnen acht dagen na de datum waarop het Gehuurde is ontvangen. Indien de klacht BamBooBum niet binnen deze termijn bereikt, wordt geacht dat het Gehuurde voldoet.

De Huurder dient de klacht helder en nauwkeurig te beschrijven.
De Huurder kan ook andere klachten per E-mail indienen.

Indien BamBooBum meent dat een klacht gegrond is, dan heeft deze de mogelijkheid het Gehuurde kosteloos te vervangen of, indien vervanging niet mogelijk is, u een vergoeding te bieden van maximaal het door u betaalde maandbedrag in verband met het Gehuurde en het Gehuurde terug te nemen.

Van u wordt verwacht schade zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen het huurtermijn waarin de schade is ontstaan of bekend werd, per E-mail aan BamBooBum te melden.
U dient een foto van de schade bij te voegen bij de e-mail.

Indien er sprake is van schade en slijtage aan het Gehuurde, anders dan te verwachten is door normaal gebruik, kunnen we een boete van 50% van de nieuwwaarde van het Gehuurde sturen.